reklama

Západofóbia a matička Rus.

Pôvodne som sa tejto téme nechcel vôbec venovať, lebo mi za to nestála. Avšak pred pár dňami som v rádiu počúval rozhovor s JUDr. Jánom Čarnogurským a v ten istý deň mi známy poslal vtip o americkej rozpínavosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Vtip nebol vôbec vtipný a rozhovor s pánom Čarnogurským som nedokázal dopočúvať dokonca. Dôvod bol jednoduchý, ani jedno nemalo nič spoločné s realitou, resp. pri pánovi Čarnogurskom som nemal žalúdok počúvať, ako sa táto kedysi osobnosť v rádiu snaží aj za cenu neúplných a jednostranne vnímaných kvázi faktov prevedčiť poslucháčov (možno aj seba) o tom, že realita je takáto. Za všetko stojí argumentácia ohľadom anexie Krymu (už sa pán Čarnogurský ani nesnažil zakrývať, že na Kryme operovali ruskí vojaci). Krym patril kedysi Rusku, preto si ho teraz môže logicky vziať späť. Lenže Krym rusi získali v polovici 18. storočia v Krymskej vojne od Turkov. Čiže logicky by si ho mali vziať Turci, ale to už logicky podľa pána Čarnogurského asi nemôžu. Ešteže už nežijú kromaňonci....čo keď by si na Krym robili zálusk oni...Pri tejto logike by sme mohli destabilizovať vlastne celý svet a neostávalo by nám už nič iné len si v kľude zapáliť a pozerať sa na ten bombastický ohňostroj. Ďalej som už diskusiu aj z úcty k pánovi Čarogurskému nemohol počúvať a radšej som preladil na inú stanicu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jednoducho ma už z tých "západofóbov" bolia zuby (zámerne nepoužívam slovo rusofilov, lebo oni ho nemajú radi), tak ich zatínam, keď počujem alebo čítam ich konšpiratívno-psychicko-degeneratívne výplody (asi niečo také ani nejestvuje, ale to ani nimi videná realita). Nikdy som nebol "západofil" a skôr som sa radil k jemným "rusofilom" (seba týmto výrazom neurazím). Človek však dospieva, cestuje, spoznáva svet a viem si priznať, keď som spravil chybu. Zhodou náhod mi moje "ružové okuliare" zosadili z očí práve ruskí "bratia" v Lotyšskej Rige na jednej akcii. Boli sme tam 4 dni spolu cca 80 ľudí z celej európy. Žiaľ nikto netvoril tak uzavretú, odmeranú a povýšenú skupinu, ako práve naši ruskí priatelia. Tam som na vlastnej koži pocítil, čo to pre rusov znamená, pochádzať z krajiny, ktorá je menšia ako predmestie Moskvy...Vaša cena je asi ako cena komárieho trusu v kravom lajne. Rusi totiž človeka nehodnotia podľa vzájomných sympatií, ale podľa toho aká veľka je jeho vlasť. Pretože veľkosť a hrubá sila, to je u rusov vždy to prvé na čom záleží, technika nie je dôležitá....ehm, to som sa nechal uniesť :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kto neverí, nech sa spýta Lotyšov, Litovcov a Estóncov.

Moje rusofilstvo potom nadobro vymazali návštevy USA, kde som pochopil, že síce aj tam sa kradne a veci nie sú ako by mali byť na 100%, ale človek cíti zodpovednosť politikov voči svojim voličom a nezávislosť justície a polície. Je to až neuveriteľný pocit, byť v krajine, kde zákony naozaj platia pre všetkých. Kto nebol...nepochopí, preto tým nebudem ďalej nikoho zaťažovať.

Hlasy "západofóbov" sa začali neúmerne stupňovať po anexii Krymu v marci 2014. Dovtedy som ani nevedel, že existujú, tobôž nie medzi mojimi priateľmi a známymi. Odrazu začalo strašne veľkému počtu ľudí záležať na všeslovanskej vzájomnosti, spolupráci s veľkým ruským bratom. Dovtedy o ruského brata nikto ani len "neprdol". Odrazu celému Rusku záleží na blahu Slovanov a bývalých satelitov. Zaujímavé, že na blahu Slovanov rusom nezáležalo do 19. storočia vôbec. Poliaci s tým majú svoje skúsenosti. Tak prečo teraz? Prečo tak náhle? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľký rozdiel medzi "západofóbom" a tými druhými je v tom, že kým "západofób" vidí v západnej civilizácii len negatíva, tak v tom ruskom svete naopak je všetko krásne veselé, proste ružové ako Ibalgin...skoro ako KĽDR a ich vysmiate deti (síce s mierne zväčšenými hlavami a nízkeho vzrastu z podvýživy, ale to nevadí, hlavne, že sa smejkajú). Tí ostatní dokážu "zagadžovať" tak na západ, ako aj na východ, pokiaľ im niečo vadí.

Najčastejšie skreslené tvrdenia "západofóbov"

1. USA = NATO - toto tvrdenie sa nám snažil vsugerovať aj pán Čarnogurský v spomínanej diskusii. Zrejme to vychádza z jednofarebného vnímania sveta, t.j. Varšavská zmluva bola de facto Rusko a jeho posluhovači, takže je ťažké si predstaviť, že by mohlo NATO fungovať ináč. USA má v NATO pri rozhodovaní rovnaký hlas, ako SR alebo Nemecko. Keď sa NATO rozhodne niekam ísť robiť "poriadky" ak s tým nesúhlasíme, nemusíme sa pridať. V prípade obrany člena NATO je však jeho obrana ostatnými členmi povinnosťou. Čiže, keď prebieha diskusia o základniach NATO na našom území, tak sa bavíme o našich spoločných základniach, a nie o základniach USA. NATO sme my a nie niekto tretí! Zvyknime si už na to!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2. USA je rozpínavé - USA je možno rozpínavé, ale svoj vplyv šíri predovšetkým ekonomickými pákami. Keby boli rusi aspoň z polovice vyspelí tak ako je USA, tak by robili to isté, aj keď ich politika je trochu iná. Za posledných 100 rokov sa hranice USA rozšírili o Havaj a teraz zrejme o Portoriko. Čiže o nejakej územnej rozpínavosti nemôže byť ani reči. Vojenské základne USA vo svete nie sú nikde nanútené a z pravidla predstavujú významnú ekonomickú vspruhu pre región (predovšetkým po nich neostane chemikáliami zdevastované územie ako po ruských základniach). Len základňa v nemeckom Rammsteine dáva spolu so subdodávateľmi prácu cca 250.000 ľuďom. Keď sa však porzieme na ruské hranice, tak tie sa menili, a to dosť zásadným spôsobom. Rusi totiž vedia, že na svoju stranu len veľmi ťažko získajú krajinu, ktorá chce ísť cestou demokratickej spoločnosti, preto im neostáva nič iné, ako si ju takpovediac "pritúliť" a anektovať. Nemusíme ísť ani ďaleko do histórie a máme tu Krym, Podnestersko, Južné Osetsko, Donetskú republiku, Luhanskú republiku, atď... tomu sa povie zvýšenie stability regiónu.

3. Rusko je vyspelá krajina s minimálnou kriminalitou a slobodou vyjadrovania sa - ach jaj....toto mi povedal, jeden mladý chalan, teraz pán podnikateľ od Sobraniec. Keď som mu povedal, že čo keď je to aj preto, že sa tam jednoducho upravujú štatistiky a nemá o tom ani veľmi kto písať, keďže novinárčina je v Rusku dosť nebezpečný šport, tak ostal trochu rozpačito ticho. Čo sa kriminality týka, tak počet vrážd v Rusku na 100.000 obyvateľov je 9,7, v USA je to 4,7 a na SK je to 1,8. Toľko k bezpečnosti. Čo sa HDP týka, tak výška HDP na obyvateľa v Rusku je 22.540 USD, na SK to je 31.338 USD a USA má 58.030 USD. Len za posledné 2 roky kleslo HDP Ruska o 10%!!! Čo sa slobody vyadrovania týka, tak za všetko hovorí počet zavraždených novinárov od čias, keď sa k moci dostal prezident Putin. Ich číslo je momentálne 14 a narozdiel od ruského HDP, má tendenciu rásť (od roku 1992 je to celkovo 56 mŕtvych duší).

4. Konšpirácie - Chemitrails, Ebola, HIV, Lockerby, Očkovanie a obrna, či autizmus, finančná kríza v 2008 (tu trochu pravdy bude), let Malaisia Airlines 370, let Malaisia Airlines 17, utečenecká kríza, mikrovlnky, chipovanie, možno aj celulitída, nemanželské dieťa a starecká demencia - za toto všetko (a mnoho ďalšieho) môžu podľa našich "západofóbov" USA so Sorosom na čele...ehm to sa vážne tak USA boja a takto preceňujú ich schopnosti? Neviem či sa tomu smiať alebo plakať. Už len samotné tvrdenie, že za utečeneckou krízou je USA, pretože chcú zničiť EÚ, je úplne smiešne. EÚ je najväčším obchodným partnerom USA a vzájomne si ťahajú svoje ekonomiky. Navyše, utečenecká kríza začala za čias B. Obamu, ktorý bol stúpencom jednotnej EÚ. Keď by USA stálo za utečeneckou krízou, asi by teraz nerobili šialené opatrenia proti imigrantom, aké robia. Ročne do USA prúdi už dlhodobo cez 300.000 imigrantov, preto by pre EÚ nemal byť problém vyriešiť túto otázku (bohužiaľ v EÚ je taký nedostatok politických osobností ako je nedostatok vody v Ríme). Pri bližšom pohľade na celú záležitosť s utečencami sa nám skôr naskytá iný potenciálny štát s motívom. Ktorý štát sa snaží podporovať osamostatnenie Katalánska, osamostatnenie Škotská a ktorý štát otváral šampanské, keď si Briti strelili do zadku harpúnou v podobe Brexitu, a ktorý štát pribehol na pomoc Asadovi, keď už sa zdalo, že vojna v Sýrii má svojho víťaza, čo by ukončilo utečeneckú krízu? Odpoveď už nechám na Vás. 

5. EÚ je zhnitá a nemá budúcnosť - EÚ je zhnitá možno mierne, to áno, ale budúcnosť rozhodne má. Len vďaka EÚ tu nepobehujú zelení mužíčkovia (slovenských brancov nepočítam) hore dole po krajine a zažívame najdlhšie obdobie mieru v histórii regiónu. HDP na obyvateľa EÚ je v priemere 38.000 USD a stále rastie. Nezamestnanosť a kriminalita klesajú. Ale čo je ale najdôležitejšie, vďaka EÚ tu máme slobodu pohybu, myslenia a sebarealizácie, o ktorej žiaľ v Rusku môžu len snívať.

Pozorovaním správania sa a vystupovaním "západofóbov" som zistil niekoko spoločných znakov týchto subjektov (pozor "západofóbmi" sú často aj inteligentní a vzdelaní ľudia - to aby sa náhodou niektorí známi neurazili), najvýraznejšími sú:

a) Rusko je svätá a dokonalá zem, niečo ako Nebo na zemi, kde vladyka s cárom Putinom všetko neprávie potrestajú a dobro ocenia (aspoň kubíkom vodky), pričom oni sami chudáci žijú o chlebe a vode.

b) Veľká časť verí na Chazarov, opice, Banderovcov a všeslovanskú vzájomnosť (tzv. rusolezectvo), a hlavne neznášajú židov, aj keď v Rusku ich žilo a aj žije viac než dosť.

c) Väčšina ich je náchylná veriť konšpiračným teóriám, pretože je jednoduchšie niečo nevhodné zvaliť na konkrétneho pomenovateľného neprijateľa, ako si priznať, že je to mimo naše chápanie, alebo to môže byť proste obyčajná náhoda.

d) Väčšinou sú to ľudia majúci zvláštnu úchylku v obdivovaní silných "mužatých vodcov", ktorý keď si dupnú tak všetkým sa postaví....ehm chcel som povedať zastaví tep. Proste kvázi superhrdinov, ktorí za nich vyriešia všetky problémy sveta. Pociťujú veľkú krivdu v živote, za ktorú môže samozrejme zlý západ. Ráno ma zbila žena, lebo som došiel opitý domov? Samozrejme na vine je západ, lebo chce byť emancipovaná...Neznášam svojho zamestnávateľa? Samozrejme na vine je západ, lebo podnikatelia sú šmejdi...čo už po tom, že podnikať môžem skúsiť aj ja...to by, ale chcelo trochu pohnúť rozumom, vyliezť z komfortnej zóny a zariskovať. Ale to oni nemajú radi, radšej pohár vodky a "gadžovať" z gauča alebo v krčme za stolom s kamarátmi. 

Takýto je zhruba profil "západofóba" a ešte som zabudol dodať, že 95% nástrojov, prístrojov a technológií, ktoré používa sú z toho hnusného západu.

Už len posledný fakt. Západné krajiny nás za 50 rokov predbehli minimálne o takú istú dobu. Ale po vymámení sa z ruského vplyvu sme my Rusku odbehli o minimálne 20 rokov. Sila ruskej ekonomiky a rusku naklonených krajín závisí vo veľkej časti žiaľ len od ceny fosílnych palív na svetových trhoch a nie od trvalých hodnôt. Preto je táto ekonomická sila veľmi vratká a smrdí rovnako ako tieto palivá. Do Ruska by som sa veľmi rád šiel raz pozrieť. Petrohrad a Moskva ma veľmi lákajú a pevne verím, že sa mi tento sen splní a nepôjde sa pozrieť Rusko k nám. To by bolo totiž asi to posledné čo by väčšina z nás videla.

Miroslav Bóry

Miroslav Bóry

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  2x

V roku 2006 som promoval na UPJŠ v Košiciach v odbore Právo a v roku 2008 som získal titul JUDr. Stav našej justície a právneho systému ako celku je však pre silnejšie žalúdky ako je ten môj, a tak sa právu (predovšetkým pozemková, reštitučná agenda a z časti obchodné právo) venujem už len v súvislosti s mojimi podnikateľskými aktivitami. Je mi blízke všetko čo prispieva k ochrane nášho životného prostredia, preto odsudzujem lobbing firiem obchodujúcich s fosílnymi palivami a páči sa mi cesta, ktorou sa rozhodol vybrať Elon Musk. Podporujem inovatívne technológie, som liberál a zastávam teóriu nezasahovania štátu a cirkvi do spoločnosti v čo najvyššej prípustnej miere. Nerád sa len pasívne prizerám dianiu v spoločnosti a verím, že spravodlivosť si aj na Slovensko nájde cestu. S mojou priazňou k ochrane životného prostredia je v priamom kontraste moja láska k automobilom :) Nadovšetko milujem svoju rodinu a preto sa snažím svojou troškou prispieť k tomu, aby moje deti žili ešte v krajšom svete ako je ten náš. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu